úterý 22. prosince 2009

Knihovnička


Opravdu nejsem člověk posedlý uklízením. To však rozhodně neznamená, že bych si libovala v nepořádku. Jen nemusím mít pokojíček jako škatulky, bezmyšlenkovitě likvidovat veškerý bordel. Systematicky a nemilosrdně. Bydlím s rodiči a mladší sestrou v třípokojovém bytě. Maminka je úklidem posedlá. Největší relax pro ni představuje luxování. Ráno ze všeho nejdřív běží do kuchyně umýt nádobí. Tatínek snad odjakživa „uklízel“ stylem „vezmu-hodim“. Celou jednu stěnu v ložnici pokoji zabírá asi 20 velkých papírových krabic nepříliš výstavně poskládaných na sobě. V nich se dá, nebo spíš nedá, nalézt všechno možné. Už hezkou řádku let své věci skládá do nich. A krabic neustále přibývá. Sestřička nejradši sedí u mého notebooku a hltá nejnovější dění na facebooku.


Nejvíc mě ničí, že nemám pořádnou knihovnu, kam bych si uložila knížky a případně učebnice do školy. Sestra má ve svém mini pokojíčku nevelkou starou knihovnu, v té jsou uloženy knížky nás obou. Jenže už se do ní skoro nevejdou. Před pár lety jsem dokonce téměř všechny pohádkové knížky naskládalo do dvou velkých krabic. Jedna skončila v šatníku, druhá byla odvezena na chatu. Rve mi to srdce. Ubohé knihy.


Mám ráda knihy, a proto si čas od času nějakou koupím, nebo ji dostanu darem. Před Vánoci s tátou pravidelně podnikáme útok na obchod Levné knihy. Bohužel nové přírůstky už skutečně není kam dát.


Naděje se svitla, když jsem o víkendu vytáhla rodiče do obchodního domu Ikea. Už dlouho tam mám vyhlédnutou jednu obyčejnou levnou knihovničku. Tátovi se ale nezdála. Prý by radši sám postavil hlubokou skříň: vepředu knížky a vzadu úložný prostor pro lyže a takové sezónní věci. S touto vizí koketuje už několik let. Moje sestra jen obrátila oči v sloup a prohlásila: „Boha jeho!“. A naděje na nový domeček pro naše knížky zcela zhasla. ¨


Rozhodla jsem se aspoň, že udělám pořádek v té stávající knihovničce. Věnovala jsem tomu několik hodin a knížky roztřídila podle velikosti, žánru, autorů a ty dětské, které už se ségrou číst nebudeme naskládala za ty, které třeba ano. Vypadá to teď mnohem lépe. Hurá.
22/12/09

1 komentář:

Sylvie řekl(a)...

Knihovna je to první, co bych si do nového bytu pořizovala :D My jich máme několik a pořád málo, holt čtenářská rodina :)

A jinak přeju veselé Vánoce a šťastný nový rok a těším se, až jeho příchod oslavíme u Klárky ;)

Okomentovat